HR-Adviseur (28-36 uur)
OZ-Hami
Omdat onze fijne collega Babette doorgroeit als HR manager bij ons zuster bedrijf, zijn wij opzoek naar een collega!
Ben jij die enthousiaste HR-professional die energie krijgt van het werken in een dynamische en bloeiende omgeving? Houd je van snel schakelen in een dynamische omgeving? En zie jij het als jouw missie om binnen een organisatie echt het verschil te maken? Dan zoeken wij jou!
Jij doet het
Als HR-adviseur speel je een sleutelrol in het oppakken van operationele HR-zaken en werk je nauw samen in een leuk HR team. Jij ziet kansen om HR-processen, systemen en informatie te verbeteren en neemt eigenaarschap om deze optimalisaties door te voeren, zodat HR processen soepel verlopen. Je stimuleert medewerkers en leidinggevenden om het beste uit zichzelf te halen.
Poortwachter kent voor jou geen geheimen en ook op het gebied van arbeidsrecht hebben je de nodige praktische ervaring opgedaan, die je meeneemt in je dagelijkse werkzaamheden. Je vindt het leuk om samen met leidinggevenden en collega’s aan de slag te gaan om het werk elke dag een beetje beter en leuker te maken. Je werkt vanuit vertrouwen en groei!
Daarnaast overzie je de cijfermatige en administratieve kant van HR. Je zorgt ervoor dat HR-rapportages op tijd en correct worden opgeleverd en bouw je voort op je brede kennis en ervaring. Structuur en overzicht zijn voor jou vanzelfsprekend.
Jij hebt het
- Opleiding: Je hebt een afgeronde HBO- opleiding op het gebied van HRM of een vergelijkbare richting;
- Ervaring: Je hebt ongeveer 2 jaar ervaring als HR-adviseur bij voorkeur in een dynamische werkomgeving als logistiek of retail en hebt ervaring met het zelfstandig en succesvol realiseren van HR-projecten.
- Systeemkennis: Je hebt ervaring met ADP en bij voorkeur ook met Protime;
- Analytisch vermogen: Je herkent problemen en verbanden, begrijpt de oorzaken en behoudt overzicht;
- Pro activiteit: Je neemt initiatief en denkt vooruit om duurzame oplossingen te vinden;
- Overtuigingskracht: Je weet anderen te overtuigen van jouw ideeën en voorstellen;
- Luistervaardigheid: Je kunt goed luisteren, belangen afwegen en de juiste prioriteiten stellen;
- Flexibiliteit: Je schakelt moeiteloos tussen tactische en operationele taken in een groeiende organisatie.
Dit bieden wij jou
Een veelzijdige functie (28-36 uur) binnen een toonaangevend bloemenexportbedrijf in een bloeiende branche! Je krijgt de ruimte om jezelf te ontwikkelen, je eigen projecten te initiëren en je bijdrage te leveren aan een groeiend bedrijf waar mensen en processen centraal staan.
Ben jij klaar om jouw HR-expertise te laten bloeien? Solliciteer nu en word onderdeel van ons enthousiaste HR team! 🌸
Wij kijken uit naar je sollicitatie!
Verder bieden wij:
- Een bruto maand salaris vanaf € 3.100,- tot € 4.900,- wat door ervaring, kennis en kunde kan oplopen op fulltime basis;
- Een informele en prettige werksfeer binnen een ambitieus en hardwerkend team;
- Extra beloning als we positief draaien;
- Secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: een pensioenvoorziening, 25 vakantiedagen, 8% vakantiegeld en de mogelijkheid om deel te nemen aan een collectieve zorgverzekering;
- Reiskostenvergoeding van 0,23 cent per kilometer gerekend vanaf de eerste kilometer, tot maximaal 50 km enkele reis;
- Een actieve personeelsvereniging om je collega’s nóg beter te leren kennen;
- Op je verjaardag €50,00 bruto om een leuk cadeau voor jezelf te kopen;
- Veel ontwikkel-, doorgroei- en trainingsmogelijkheden, zowel binnen OZ-Hami als Dutch Flower Group;
- Het mooiste Nederlandse exportproduct: bloemen(!) – met werknemerskorting.
Wij zijn OZ-Hami, aangenaam
Wat is er leuker dan werken met de mooiste bloemen van de wereld? Bij OZ-Hami, één van de grootste bloemenexporteurs in Nederland, mogen we hier elke dag van genieten. OZ-Hami is het moederbedrijf van de oer-Hollandse familiebedrijven OZ Export en Hamifleurs, met samen meer dan 100 jaar ervaring in de internationale bloemenhandel.
Ons motto is “To Flower the World” en met klanten in meer dan 60 landen staan we hier dan ook vol trots achter. Onze bloemen vinden hun weg richting de bloemenmarkt in Milaan, koninklijke paleizen in het Midden-Oosten, bij spelers van voetbalclubs zoals Liverpool en bij de Formula 1 Grand Prix. En jij maakt hier deel van uit!
Onze passie voor bloemen delen we graag met iedereen: van collega’s tot kwekers. Samen bereik je meer dan alleen. Samen vormen we een sterk team waarin iedereen tot bloei komt.
OZ-Hami is onderdeel van Dutch Flower Group, één van de grootste digitale bloemenhandelshuizen ter wereld.
Solliciteren?
Laat dan van je horen en solliciteer direct!
Hoe ons sollicitatieproces er precies uitziet? Dat zit zo:
- eerste sollicitatiegesprek
- tweede sollicitatiegesprek
- referentiecheck (optioneel)
- een passend aanbod!
- Aalsmeer
- 25-32 uur, 33-40 uur
- HBO
- OZ-Hami
- Human Resources
Sollicitatieproces
Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.
Logistiek medewerker bloemenexport
OZ-Hami
Houd jij ervan om elke dag bloemen in je handen te hebben? Iedere kar zie jij als een nieuwe puzzel die jij zo efficiënt mogelijk legt. Als medewerker logistiek bloemenexport zorg jij ervoor dat de bloemen met fusten en los verpakte bloemen netjes aankomen bij de eindklant. Wanneer de puzzel is gelegd, kijk jij vol trots naar het eindresultaat dat er schilderachtig uitziet.
Waarom werken bij OZ-Hami zo leuk is voor een medewerker logistiek bloemenexport
- Een salaris van €2700,00 bruto per maand; wat door ervaring, kennis en kunde kan oplopen;
- Extra beloning als we positief draaien;
- Vakantiedagen (25 op fulltime basis) en 8% vakantietoeslag;
- Een pensioen waarbij je zelf ook elke maand een bijdrage doet;
- Reiskosten vergoeding van 0,23 cent per kilometer gerekend vanaf de eerste kilometer;
- Een actieve personeelsvereniging om je collega’s nóg beter te leren kennen tijdens borrels en uitjes het hele jaar door;
- Op je verjaardag € 50,00 bruto om een leuk cadeau voor jezelf te kopen;
- Onderdeel van de Dutch Flower Group, een unieke familie van meer dan 30 gespecialiseerde handelsbedrijven, die samen de internationale sierteeltketen bedienen;
- Uiteraard de mooiste bloemen met korting.
Jij doet het!
Als medewerker logistiek bloemenexport vind je jouw werk helemaal het einde. Je handelt de orders zelfstandig af. De bloemen komen via onze gemechaniseerde baan aan bij jouw gate. Nu is het aan jou om de karren op te bouwen.
Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Controleren op kwaliteit, juistheid en deadlines;
- Afmelden en scannen in ons logistieke systeem;
- Opbouwen van de bloemen met fusten op de karren;
- Andere collega’s ondersteunen wanneer dit nodig is.
En aan het einde van de werkweek? Dan ga je, na een heerlijk drankje, met een voldaan gevoel én eventueel een mooie bos bloemen naar huis!
Jij hebt het!
- Relevante werkervaring in de logistiek;
- Ervaring met karrenbouw of in de bloemenbranche? Dat is mooi meegenomen;
- Goede communicatievaardigheden in het Nederlands of Engels;
- Geen probleem met vroeg opstaan.
Wij zijn OZ-Hami, aangenaam
Wat is er leuker dan werken met de mooiste bloemen van de wereld? Bij OZ-Hami, één van de grootste bloemenexporteurs in Nederland, mogen we hier elke dag van genieten. OZ-Hami is het moederbedrijf van de oer-Hollandse familiebedrijven OZ Export en Hamifleurs, met samen meer dan 100 jaar ervaring in de internationale bloemenhandel.
Ons motto is “To Flower the World” en met klanten in meer dan 60 landen staan we hier dan ook vol trots achter. Onze bloemen vinden hun weg richting de bloemenmarkt in Milaan, koninklijke paleizen in het Midden-Oosten, bij spelers van voetbalclubs zoals Liverpool en bij de Formula 1 Grand Prix. En jij maakt hier deel van uit!
Onze passie voor bloemen delen we graag met iedereen: van collega’s tot kwekers. Samen bereik je meer dan alleen. Samen vormen we een sterk team waarin iedereen tot bloei komt.
OZ-Hami is onderdeel van Dutch Flower Group, één van de grootste digitale bloemenhandelshuizen ter wereld.
Word jij onze nieuwe collega medewerker logistiek bloemenexport?
Laat dan van je horen en solliciteer direct!
Hoe ons sollicitatieproces er precies uitziet? Dat zit zo:
- Telefonische intake door Jenny, onze corporate recruiter;
- Eerste sollicitatiegesprek met teamleider Logistiek Karrenbouw;
- Rondleiding om zelf mee te maken hoe een dag medewerker logistiek bloemenexport eruit ziet;
- Referentiecheck (optioneel);
- Een passend aanbod!
- Aalsmeer
- 25-32 uur, 33-40 uur, Fulltime
- HBO, MBO, VMBO
- OZ-Hami
- Logistiek
Sollicitatieproces
Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.
Payroll Specialist
Waterdrinker
Waterdrinker is één van de grootste spelers op de internationale sierteeltmarkt. Voor onze HR-afdeling zijn we op zoek naar een ervaren Payroll Specialist. In deze rol ben je niet alleen verantwoordelijk voor de maandelijkse verloning, maar werk je ook aan projecten voor een verdere professionaliserings- en efficiencyslag op het gebied van de salaris- en HR-administratie. Wil jij hier jouw stempel op drukken? Lees dan snel verder!
Wie zijn wij?
Als handelsplatform bedient Waterdrinker bloemisten, groothandels, tuincentra en retailers uit heel Europa. Waterdrinker gelooft in de kracht van groen en het is onze missie om bloemen en planten voor iedereen toegankelijk te maken. Er liggen mooie uitdagingen op het gebied van de salaris- en HR-administratie en er is veel ruimte voor jouw inbreng. Je gaat dat doen vanuit ons mooie kantoor waar je wordt omringd door 25.000 m2 aan unieke planten en bloemen!
Waterdrinker is onderdeel van de Dutch Flower Group (DFG), een familie van meer dan 30 gespecialiseerde handelsbedrijven in bloemen en planten.
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor de volledige salarisverwerking, vanaf mutaties tot en met de controles, rapportages en verloning. Je pakt dit op met onze HR Medewerker die op dit moment bezig is met haar PDL. Daarnaast werk je samen met je collega’s op de afdeling en met collega’s bij Dutch Flower Group (DFG) aan de systeem- en procesinrichtingen en bijbehorende verbeteringen, denk aan het inrichten van HR-workflows. Verder wordt binnen enige tijd het huidige urenregistratiepakket vervangen. Vanuit je rollen als salarisadministrateur en lokale functioneel beheerder lever je een bijdrage door je te richten op de migratie, inrichting en koppeling. Ten slotte ben je het aanspreekpunt voor het management en werknemers bij complexe casussen en vragen.
Hierin herken jij jezelf in:
- Je bent een betrokken professional die binnen de no-nonsens cultuur van Waterdrinker past.
- Je hebt ervaring met ADP Workforce (eis), dit pakket wordt binnen de DFG-groep gebruikt en centraal beheerd. Ook heb je ervaring met urenregistratiepakketten.
- Je hebt ervaring met werken binnen de logistiek/retail/groothandel of soortgelijk (pré).
- Je vindt het leuk om je bezig te houden met zowel de salarisadministratie als functioneel beheer, waarbij het verder professionaliseren en verbeteren van de systemen en processen op het gebied van salarisadministratie en HR jou energie geven. Je hebt hier bij voorkeur al ervaring mee.
Dit is wat wij bieden:
- Een functie van 32 uur per week.
- Een goed salaris variërend afhankelijk van kennis en ervaring.
- 25 vakantiedagen o.b.v. een fulltime dienstverband met de mogelijkheid tot bijkopen.
- Een goede pensioenregeling via Nationale Nederlanden.
- Mogelijkheid tot hybride werken.
- Een reiskostenvergoeding.
- Op termijn de mogelijkheid om een fiets te leasen.
- Een plezierige werkomgeving met fijne collega’s. Hard werken maar met tijd voor gezelligheid en het vieren van successen!
Puur Salaris ondersteunt Waterdrinker exclusief bij de werving voor deze positie. Voor vragen kun je terecht bij recruiter Annechien Braams ([email protected] of 06 – 27 12 72 25).
- Aalsmeer
- 25-32 uur
- HBO
- Waterdrinker
- Human Resources
Sollicitatieproces
Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.
Category Insights Specialist
SuperFlora
Even voorstellen…
Wij zijn SuperFlora gevestigd in het Westland, vlakbij Rotterdam en Den Haag. Wij zijn opgericht in 2008 en één van de meest vooruitstrevende leveranciers van bloemen en planten aan grootschalige retailers in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. We houden van korte lijnen, grote verantwoordelijkheden en we werken nauw met elkaar samen in een hecht team. Werken bij SuperFlora is werken in een internationaal bedrijf met functies op uiteenlopende gebieden en met collega’s die je elke dag inspireren om het beste uit jezelf te halen!
Werk aan jezelf! Misschien is sierteelt nieuw voor je en misschien heb je zelf nog nooit aan een carrière in de sierteelt gedacht. Dan is de verrassing groot als je met SuperFlora kennis maakt. We doen zaken met de hele wereld en we gaan je verbazen met een cultuur die je niet zo gauw ergens anders tegenkomt. Informeel, plat georganiseerd, maar zeer professioneel.
Vrijheid en verantwoordelijkheid, is dat wat je zoekt? Veel regels bepaal je bij ons zelf! Wanneer en waar je werkt bijvoorbeeld. Met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 37 jaar zijn we een jong team. Om je heen heb je collega’s die enthousiast en klantgericht aan de slag gaan. Reken maar dat die ambiance je inspireert om alles uit jezelf te halen! Met elkaar zorgen wij voor:
Creating Colourful Connections
Wat ga je doen als Category Insights Specialist?
Ben jij klaar voor een kleurrijke uitdaging? SuperFlora is op zoek naar een enthousiaste en gedreven Category Insights Specialist. In deze rol ben jij dé persoon die de verantwoordelijk heeft om uit grote hoeveelheden data bruikbare inzichten te halen, de juiste conclusies te trekken en aanbevelingen te genereren. Je houdt je daarom in belangrijke mate bezig met:
- Je richt je hierbij voornamelijk op de Engelse en Ierse markt voor bloemen en planten;
- Je maakt gebruik van een grote hoeveelheid klant-, loyalty- en marktdata;
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden;
- Je bent in staat om klanten en collega’s, te interesseren, informeren en overtuigen;
- Je bent in staat om data te analyseren, te visualiseren en op een heldere en overtuigende manier te presenteren;
- Je voelt je thuis in een dynamische omgeving, waarbij je zult samenwerken met diverse teams binnen en buiten onze organisatie.
Wie ben jij?
Wij zoeken een nauwkeurig persoon die niet bang is om de handen uit de mouwen te steken en geniet van cijfers en die een positieve bijdrage kan leveren aan de groei van onze organisatie. Herken jij jezelf in deze beschrijving?
Voor deze b(l)oeiende functie stellen wij de volgende functie-eisen:
- HBO+/WO werk- en denkniveau;
- Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
- Ruime ervaring met Excel en PowerPoint;
- Uitstekende presentatie vaardigheden;
- Commercieel inzicht;
- Kennis van de bloemen- en plantenbranche en/of FMCG is een pre;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Sterk ontwikkeld analytisch vermogen;
- Kennis en ervaring met één of meerdere BI-tools is een pré (PowerBI, Qlikview, Qliksense).
Competenties: nieuwsgierig, nauwkeurig, cijfermatig, analytisch.
Wat krijg je ervoor terug?
Vraag je dit aan je toekomstige collega’s, dan krijg je absoluut het antwoord: de allerleukste collega’s die dagelijks met veel passie aan het werk zijn. Je werkt in een team in ons inspirerende kantoor, compleet met tafeltennistafel, sta-bureaus en sfeervolle meeting rooms. Maar dat is nog niet alles!
En er is meer! Ook bieden wij:
- Een markt conform salaris dat past bij jouw ervaring;
- Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband;
- Reiskostenvergoeding met een maximum van 100 km en pensioenregeling;
- 25 vakantiedagen per kalenderjaar;
- Mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken met een maximum van 1 á 2 dagen;
- Laptop en telefoon van de zaak;
- Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling, inclusief opleidingen en trainingen;
- Fietsplan beschikbaar bij een contract voor onbepaalde tijd;
- Mogelijkheid om mee te doen met verschillende sportactiviteiten;
- Veel vrijheid voor eigen inbreng en ideeën. Of je nu een week of een jaar bij ons werkt- input wordt gewaardeerd.
Meer weten of direct solliciteren?
Wij zijn vooral benieuwd naar wie jij bent en of je het SuperFlora-DNA in je hebt: serieus in je werk, maar altijd met een glimlach. Als je die mix van professionaliteit en plezier met ons deelt, leren wij je graag alles wat je verder nog nodig hebt. Ben jij net zo enthousiast geworden als wij en kan je niet wachten om aan de slag te gaan?
Solliciteer dan direct via onze sollicitatiepagina. Heb je nog vragen? Bel dan gerust met Cindy van den Bos – Hoogerbrugge, HR-adviseur, via 06-51066765. Screening maakt onderdeel uit van onze selectieprocedure.
- Honselersdijk
- 25-32 uur, 33-40 uur, Fulltime
- HBO, WO
- SuperFlora
- Marketing
Sollicitatieproces
Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.
Logistiek Medewerker / Karrenbouw
OZ Planten
✔Werken met mooiste planten ✔Een gezellig team ✔Een leuk salaris en goede arbeidsvoorwaarden
Is werken in de logistiek helemaal jouw ding? Dan zijn wij op zoek naar jou!
OZ Planten is dagelijks actief op de internationale exportmarkten. Wij bieden ons brede assortiment van kamer- en tuinplanten zowel online als via fysieke kanalen aan. Onze klanten bestaan uit groothandels, tuincentra en retailketens. OZ Planten is onderdeel van Dutch Flower Group, een familie van gespecialiseerde handelsbedrijven binnen de sierteelt, gevestigd op het bedrijventerrein FloraHolland Zuid in Aalsmeer.
Werkzaamheden
Je gaat deel uitmaken van het logistieke team. In samenwerking met je collega’s wordt het gehele logistieke proces van binnenkomst tot transport verzorgd. In de functie van Karrenbouwer ben je verantwoordelijk voor het transportklaar maken van onze producten. Aan de hand van orderinformatie bouw je de planten zo efficiënt mogelijk op karren, en houd je rekening met de voorwaarden voor een veilig transport. Hierbij let je natuurlijk ook op de kwaliteit van de planten. Om jouw functie afwisselend te maken behoort taakroulatie binnen onze Logistieke afdeling tot de mogelijkheden.
Wij vragen
- Goed in een teamverband kunnen werken
- Kennis van de planten is een pré
- Beheersing van de Nederlandse- of Engelse taal
Wij bieden
- Een fulltime baan met flexibele tijden
- Betrokkenheid en medezeggenschap
- Aantrekkelijk salaris en overig arbeidsvoorwaarden pakket
- Overuren worden tegen 126% beloond
- Tijd voor tijd regeling
- Jaarlijkse CAO verhoging -en eindejaarsuitkering
- Vlakke hiërarchie, korte besluitvormingsprocessen en een familiaire sfeer in het team
- Uitgebreide trainingsmogelijkheden om jezelf nog verder te ontwikkelen
Interesse?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Nathan van der Maarl, Logistiek Manager, 06 30 56 91 30 of Marjon van Slingerlandt, P&O Manager 06 51 58 11 48. Via de onderstaande button kan je ook meteen solliciteren.
- Aalsmeer
- 0-24 uur, 25-32 uur, 33-40 uur, Fulltime
- MBO, VMBO
- OZ Planten
- Logistiek
Sollicitatieproces
Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.
Medewerker Klantafhandeling
Waterdrinker
Ben jij op zoek naar een afwisselende baan in een dynamische omgeving waar het decor elk seizoen verandert? Ben jij klantgericht, nauwkeurig en niet bang om de handen uit de mouwen te steken? Dan is deze functie bij Waterdrinker iets voor jou!
Wie zijn wij? Waterdrinker is een toonaangevend handelsplatform in de internationale bloemen- en plantensector. We zijn volop in ontwikkeling en lopen voorop in de branche. Wij geloven in de kracht van groen en streven ernaar bloemen en planten toegankelijk te maken voor iedereen. In 2018 hebben we het Waterdrinker Green Trade Center (GTC) geopend, het grootste groene inkoopcentrum van Europa. Op maar liefst 25.000 m² bieden we bloemen, planten en accessoires aan en vormen we een inspirerende ontmoetingsplek voor groene professionals. Het GTC-team zet zich dagelijks in om onze producten zo goed mogelijk te presenteren en klanten een optimale inkoopervaring te bieden.
Wat ga je doen? Als Medewerker Klantafhandeling ben jij verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van het afrekenproces van onze klanten. Je houdt je voornamelijk bezig met het correct registreren (scannen) en controleren van door klanten aangekochte producten, waarbij je controleert of de stickers, aantallen, fust en omschrijving kloppen. Met behulp van een controlelijst voer je vervolgens een tweede check uit. Vervolgens maak je de producten transportklaar en verleen je service door klantvragen te beantwoorden of hen door te verwijzen naar de juiste collega of afdeling. Je zorgt ervoor dat je werkplek en de entree er netjes uitzien. Tot slot kun je ook worden ingezet als caissière, waar je verantwoordelijk bent voor het opmaken van de eindafrekening en het verzorgen van de betalingen van de klant.
Hierin herken jij jezelf:
- Je bent minimaal 16 jaar.
- Je hebt affiniteit met planten en houdt van afwisseling in je werk.
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal. Kennis van de Duitse en/of Franse taal is een pre, omdat je met internationale klanten en collega’s werkt.
- Je bent handig met computers.
- Je bent een aanpakker die zelfstandig kan werken na een inwerkperiode.
- Je bent nauwkeurig, klantvriendelijk en stressbestendig.
Wat wij bieden:
- Een gezellige en collegiale werkomgeving waarin hard werken en plezier hand in hand gaan.
- Een dienstverband voor 24 tot 40 uur per week.
- 25 vakantiedagen met de mogelijkheid om extra dagen bij te kopen.
- Een fulltime salaris tussen €2.390 – €2.560 (vanaf 20-jarige leeftijd) op basis van kennis en ervaring.
- Reiskostenvergoeding.
- De optie om op termijn een fiets te leasen.
Klinkt dit als jouw volgende uitdaging?
Solliciteer dan direct en wie weet verwelkomen we jou binnenkort in ons team!
Let op: Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Cv’s die ongevraagd worden aangeleverd, zullen niet in behandeling worden genomen.
- Aalsmeer
- 25-32 uur, 33-40 uur
- HBO, MBO, VMBO
- Waterdrinker
- Administratief, Commercieel
Sollicitatieproces
Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.