The Floral Connection is op zoek naar een collega Commercial Support! Zie jij jezelf werken in een dynamisch bedrijf op een gestructureerde afdeling met volop kansen om het verschil te maken? Vind je het leuk om klanten te helpen en processen in goede banen te leiden? Neem je initiatief en vind je het leuk om in een team resultaten te behalen? Dan is deze functie echt iets voor jou!

Bij The Floral Connection weten we alles van bloemen en planten. Met onze producten leveren we dagelijks een fleurige glimlach. Word jij net zo enthousiast van bloemen en planten als wij? Dat is mooi! Als Commercial support medewerker ben je de administratieve motor achter onze klantprocessen. Dit is waar jij in excelleert!

Wat ga je doen?

Als Commercial Support heb je een divers takenpakket. Je bent de verbindende factor tussen de afdelingen Sales, Planning en Productie. Multitasken doe je graag en samen met je collega’s zorg je ervoor dat het ordertraject zo soepel mogelijk verloopt en de administratie op orde is.

Samen met jouw collega’s bedien je verschillende grote klanten in binnen- en buitenland. Samen gestructureerd winnen is ons motto! Daarnaast heb je veel contact met de verschillende interne afdelingen. Jouw doel is om de klant zo goed mogelijk te bedienen. Alle verkochten producten handel je af richting de klant en in intern via alle ERP systemen. Je zorgt voor een goede afhandeling als een spin in het web. Je bent continu alert, want een verkeerde invoer kan ervoor zorgen dat de productielijn stil komt te liggen.

Jouw sollicitatie is een schot in de roos, als:

Jij bent klant- en servicegericht en pas echt tevreden als de klant dat ook is. Het is het resultaat dat telt! Daarom heb je ook een goed ontwikkeld commercieel gevoel, raak je niet snel van slag en durf je collega’s om hulp te vragen als je er even niet uitkomt.

Jij neemt graag initiatief en ziet waar het werk ligt. Je houdt van gestructureerd nauwkeurig werken. Je bent punctueel en komt gemaakte afspraken na. Je vindt het leuk om veel contact te hebben met interne en externe stakeholders en helpt mensen graag verder. Daarnaast ga je vlot om met informaticatools (Excel, ERP) en houd je het hoofd koel als de werkdruk even omhoog gaat.

Daarnaast zien we graag het volgende:

  • MBO werk- en denkniveau.
  • Goed met systemen om kunnen gaan.
  • Commercieel gedreven.
  • Een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal. Duits is een pre.
  • Bloemen- en/of plantenkennis is een pre.

Met dit aanbod zit je volgens ons op rozen!

Deze markt is altijd in beweging, dus we bieden vooral veel afwisseling en veel dynamiek. Geen dag is hetzelfde. Je werkt met het mooiste product van Nederland, bloemen. Een product waar je blij van wordt. De teams zijn klein, gaan informeel met elkaar om en spreken elkaar aan waar nodig.

  • Een bruto maansalaris afhankelijk van jouw kennis en ervaring, tussen de €2823,- en €3873,- obv 40 uur.
  • Trainingen, zodat je elke dag een beetje beter kan worden.
  • 25 vakantiedagen. Genoeg voor een zomer- en een wintersportvakantie en wat lange weekendjes weg.
  • Reiskostenvergoeding.
  • De mogelijkheid om in overleg een of twee dagen thuis te werken.
  • Werken vanuit ons moderne kantoor in Aalsmeer of Honselersdijk.
  • Pensioenregeling.
  • Heel veel doorgroeimogelijkheden.

Daarnaast is werken bij TFC gewoon hartstikke leuk omdat:

  • Er leuke teamactiviteiten georganiseerd worden zoals voetbal en gezellige bedrijfsuitjes;
  • Je komt te werken bij een bedrijf dat werkt met het mooiste en een van de belangrijkste exportproducten van Nederland, namelijk bloemen en planten;
  • Je onderdeel wordt van een team van ongeveer 200 gemotiveerde, sportieve en vooral gezellige collega’s.

Waar kom je terecht?

The Floral Connection is een veelzijdige en professionele partner voor bloemen en planten. TFC is onderdeel van Dutch Flower Group, een familie van gespecialiseerde handelsbedrijven binnen de sierteelt sector.

We weten allemaal hoe leuk het is om in de supermarkt dat mooie boeket of die leuke plant toe te voegen aan je boodschappen. Om het thuis nog gezelliger te maken of als cadeau. Supermarkten voegen met bloemen en planten waarde toe aan hun formule en wij zorgen er samen met onze telers voor dat zij dit op onderscheidende wijze kunnen doen. Door een innovatief aanbod van bloemen, boeketten en planten dat optimaal past bij de betreffende internationale retailformule. Waar mogelijk aangevuld met ondersteuning in verkoopadvies, duurzaamheid, data, trendinformatie, milieu-eisen, certificering en optimale logistiek. Wij maken dit iedere dag mogelijk door als team te verbinden, te creëren en te inspireren.

Om met elkaar te groeien en samen met onze telers en klanten te floreren. Omdat we ervan overtuigd zijn dat duurzaam samenwerken meer plezier en resultaat oplevert. Waarbij we het ook leuk vinden om nieuwe uitdagingen aan te gaan en vernieuwend te denken en te doen. Uiteraard komen we daarbij onze afspraken altijd na, want we hebben betrouwbaarheid en partnership hoog in het vaandel staan. Zodat consumenten iedere dag blij de supermarkt kunnen verlaten met onze producten en wij onze missie waarmaken: We deliver a floral smile!

The Floral Connection streeft naar diversiteit en inclusie.

We willen dat iedereen zich thuis voelt en zichzelf volledig kan ontwikkelen bij The Floral Connection. Iedereen is welkom ongeacht culturele achtergrond, leeftijd, arbeidsvermogen, gender of seksuele geaardheid. We zijn van mening dat verschillen in medewerkers ons als bedrijf alleen maar rijker maakt. We hebben behoefte aan een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, talenten en kennis. Zo zijn we op ons best en blijven we van elkaar leren en hierdoor verbeteren. Niet ondanks, maar dankzij verschillen.

  • Aalsmeer, Honselersdijk
  • The Floral Connection
  • Admini­stratief, Commercieel
Kelly Veenboer Recruiter

Contact

Kelly Veenboer

Recruiter

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!

Wil jij als Commercial Support onderdeel uitmaken van ons gedreven verkoopteam? Dan is dit jouw kans! In deze rol ondersteun je de Accountmanager bij het gehele verkoopproces aan de Duitstalige afzetmarkt. Samen zorgen jullie ervoor dat de klant de kwaliteit in producten én service ontvangt die hij van ons verwacht. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van binnenkomende orders en het coördineren van de interne processen. Na een gedegen inwerkperiode help jij ook mee met het opstellen van offertes en de aftersales.

Werken als Commercial Support

Je ondersteunt naast de Accountmanager ook het verkoopteam op zowel commercieel als administratief gebied. Met jouw servicegerichte instelling en uitstekende beheersing van de Duitse taal weet jij de klanttevredenheid te waarborgen. Deze werkzaamheden passen hierbij:

  • Het onderhouden van klantcontact én ondersteunen en adviseren op operationeel gebied
  • Beheren van het assortiment en aanbod
  • Het verwerken en begeleiden van inkomende orders
  • Coördineren van bestel- en leverprocessen met leveranciers
  • Het analyseren en proactief uitleveren van de orders
  • Implementeren van procesoptimalisaties binnen het team

Jij als Commercial Support

Om deze functie optimaal te kunnen vervullen, vragen wij van jou:

  • HBO werk- en denkniveau met werkervaring als Commercial Support, of relevante werkervaring binnen afdelingen zoals Operations of Sales
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Duitse taal
  • De klant telefonisch informeren
  • Initiatief kunnen nemen in het verbeteren van orderverwerkingsprocessen
  • Sterke computervaardigheden, met name in Excel
  • Kennis van de bloemen en/of plantenmarkt is een pre

Wat kun je van Hamiplant verwachten?

In ruil voor jouw kwaliteiten, bieden wij je:

  • Het allermooiste product om mee te werken: planten!
  • Een passend salaris, bespreekbaar in een vroeg stadium en een reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer
  • 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband
  • Mogelijkheid om 20% van je werktijd thuis te werken
  • Een bedrijfskantine met dagelijks verse broodjes, soep en salades
  • Een actieve personeelsvereniging én vrijdagmiddagborrels om je collega’s beter te leren kennen

Hamiplant als bedrijf

Hamiplant is een internationaal en ambitieus handelsbedrijf met ruim 350 medewerkers gevestigd in Honselersdijk, in de buurt van Den Haag en Rotterdam. Jaarlijks leveren we zo’n 110 miljoen kamer- en tuinplanten aan klanten in heel Europa. Bij Hamiplant krijg je de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei, ondersteund door trainingen en opleidingsmogelijkheden.

Omdat wij onderdeel zijn van Dutch Flower Group, de grootste bloemen- en plantenleverancier in Europa, krijgen onze medewerkers de kans om veel ervaring op te doen in alle facetten van onze branche.

Bij Hamiplant aan de slag als Commercial Support?

En dan nu de belangrijkste stap: het solliciteren. Hoe? Laat via deze link je cv en motivatie bij ons achter. Dan nemen wij contact met jou op. Heb je nog vragen? Stel ze via de mail [email protected] of bel 0174 – 612 387.

  • Honselersdijk
  • Fulltime
  • HBO
  • Hamiplant
  • Admini­stratief, Commercieel
Petra van der Waal HR Business Partner

Contact

Petra van der Waal

HR Business Partner

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!

Als Medewerker Inkoop Support ben je samen met jouw collega’s uit het supportteam verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van de inkooporders. Hiermee ben je de verbindende schakel tussen verschillende afdelingen binnen Van Dijk Flora. Benieuwd hoe dat er precies uit ziet? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen als Medewerker Inkoop Support bij Van Dijk Flora in Honselersdijk?

Je zet offerteaanvragen uit bij kwekers en zorgt dat deze binnen de gestelde termijn retour zijn. Wanneer de offerte daadwerkelijk een order wordt, ondersteun jij de Inkopers door het maken van de inkoopcontracten, waarvoor we gebruikmaken van vaste templates. Ook zorg je dat de juiste verpakkingsmaterialen tijdig worden besteld en stem je de lay-outs van bijvoorbeeld de bijbehorende etiketten af met onze leveranciers.

Samen met de acht andere collega’s van het inkoop supportteam ben je de verbindende schakel tussen verschillende afdelingen. Je zorgt dat orders nauwkeurig worden verwerkt aan de hand van de bijbehorende specificaties. Dat is belangrijk omdat onze Kwaliteitscontroleurs op basis hiervan hun controles zullen uitvoeren. Verder ben je veel in contact met de afdelingen, Sales Support, Finance en Transport.

Jouw werkzaamheden als Medewerker Inkoop Support.

  • Administratieve ondersteuning van de Inkopers.
  • Coördineren van aanvragen naar kwekers en verwerken van de ontvangen offertes.
  • Verwerken van orders in onze systemen.
  • Opstellen en verwerken van inkoopcontracten.
  • Contact met onze kwekers en leveranciers omtrent de aanvragen van lopende orders.
  • In- en extern afstemmen van de lay-outs van etiketten, stickers en hoezen.

Wat breng je mee als Medewerker Inkoop Support

  • MBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van de Engelse- en Duitse taal heeft een pre.
  • We werken met Vision en InforM3, bij voorkeur heb je ervaring met deze pakketten.

Verder herken je jezelf in de volgende eigenschappen

  • Je vind samenwerken belangrijk. Zowel voor je eigen team als met collega’s van andere afdelingen.
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd, dankzij jou zijn onze inkoop orders en contracten perfect verwerkt en vallen eventuele onregelmatigheden jou direct op.
  • Je bent communicatief vaardig, je bent immers veel in contact bent met onze kwekers en leveranciers in binnen- en buitenland.

De voordelen van Van Dijk Flora

  • Ontwikkeling staat centraal: Bij Van Dijk Flora investeren we in jouw persoonlijke en professionele groei. We bieden uitgebreide opleidingsmogelijkheden, variërend van kleurentesten tot persoonlijke ontwikkelingsplannen. Bij ons sta jij altijd op de eerste plaats.
  • Doorgroeikansen: We moedigen groei en ontwikkeling aan en bekijken altijd mogelijkheden om door te stromen, zowel omhoog als opzij. Ook bij onze zusterbedrijven.
  • Inspirerende werkomgeving: Ons kantoor in Honselersdijk is een ware blikvanger met een kas als entree en een prachtige binnentuin. Ontdek onze unieke werkomgeving via een virtuele rondleiding of onze bedrijfsvideo.
  • Gezondheid en welzijn: We geven om jouw gezondheid. Geniet van een dagelijkse, compleet verzorgde lunch bereid in onze eigen keuken. We organiseren sport- en yogalessen, bieden tennisbanen, stoelmassages en de mogelijkheid om te tafeltennissen of darten met collega’s.
  • Teamgeest en plezier: Onze actieve personeelsvereniging organiseert diverse leuke activiteiten, waaronder familiedagen, waterskiën, kookworkshops en gezellige borrels.
  • Collectieve voordelen: Profiteer van collectieve voordelen zoals ziektekostenverzekering en kortingen op diverse uitjes.


Over Van Dijk Flora
Al ruim 50 jaar is Van Dijk Flora een toonaangevende leverancier van bloemen en planten. Onze klanten zijn grote discountsupermarkten, in meer dan 25 Europese landen. 
Door de jaren heen is Van Dijk Flora uitgegroeid tot een expert in het samenbrengen van vraag en aanbod, zodat bloemen en planten met de beste kwaliteit bij de consument in de woonkamer komen te staan. Dit doen we door intern nauw samen te werken, maar ook met de ruim 200 partners in binnen- en buitenland. Het is niet voor niets dat ‘samen’ een belangrijke kernwaarde is bij Van Dijk Flora.

Driven to bring floral happiness
Onze drive is floral happiness. Gewoon, omdat wij heel blij worden van bloemen en planten. Niet alleen brengen ze kleur en levendigheid, maar ze zorgen ook direct voor een geluksgevoel en boosten ons welzijn. We willen dat iedereen – van kweker tot klant – kan genieten van floral happiness. Daarom is onze missie; Driven to bring floral happiness!

Jouw toekomstige werkomgeving
Het meest opvallende pand van het Trade Parc in Honselersdijk is van Van Dijk Flora. Een kas als entree en een inspirerende binnentuin benadrukt dat we méér zijn dan een toonaangevende leverancier van bloemen en planten. Dankzij de open, ongedwongen sfeer, uitjes, borrels en andere extra’s voel je nog steeds het gevoel van het familiebedrijf zoals deze ruim 50 jaar geleden is opgericht.

Solliciteren?

Herken jij jezelf in deze vacature? Grijp dan jouw kans en solliciteer! Voor vragen kun je contact opnemen met: Lisa van Donk (afdeling HR). Zij zal de sollicitaties in behandeling nemen en is te bereiken via 06-57 17 15 77, WhatsApp is ook mogelijk!

  • Honselersdijk
  • MBO
  • Van Dijk Flora
  • Admini­stratief, Inkoop
Lisa van Donk HR Advisor

Contact

Lisa van Donk

HR Advisor

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!

Werk je graag met planten in een inspirerende omgeving? Ben je klantvriendelijk en resultaatgericht? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waterdrinker is een handelsplatform in de internationale bloemen- en plantensector. Volop in ontwikkeling en voorloper in de branche. Wij geloven in de kracht van groen en het is onze missie om bloemen en planten voor iedereen toegankelijk te maken. Begin 2018 hebben wij het Waterdrinker Green Trade Center (GTC) geopend: het grootste groene inkoopcentrum en dé ontmoetingsplek voor professionals uit heel Europa. Een toonaangevende en vooral inspirerende plek met maar liefst 25.000m² aan bloemen, planten en accessoires. Ons GTC-team zet zich dagelijks in om onze producten zo goed mogelijk te presenteren naar onze klanten.

Als winkelmedewerker in het GTC houd jij je voornamelijk bezig met het inruimen, bijhouden, verzorgen en presenteren van de kamer- en tuinplanten en aanverwante producten in het Waterdrinker Green Trade Center. Je bent verantwoordelijk voor het aanvullen van de winkelvoorraad en zorgt er samen met het team voor dat alle handel er correct bij staat.  Daarnaast voorzie je de planten van water en zorg je ervoor dat de producten goed gepresenteerd worden. Wanneer er lege karren in de winkel staan haal je deze weg, je zet de kopkarren goed en je zorgt ervoor dat de reclame- en aanbiedingsborden goed en zichtbaar opgehangen zijn. Bovenal sta je de klanten te woord en verleen je de service die zij verdienen!

We zijn een hecht team en zoeken een collega die met ons een langdurige samenwerking wil aangaan.

Wie ben jij?

  • Je bent flexibel inzetbaar;
  • We zijn 7 dagen geopend en zoeken een collega voor 40 uur per week;
  • Je hebt affiniteit met planten, waarbij plantenkennis een pré is;
  • Je bent representatief en je wilt graag de handen uit de mouwen steken;
  • Je werkt nauwkeurig, je bent klantvriendelijk, dienstverlenend en stressbestendig;
  • Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift, beheersing van de Engelse taal is een pré;
  • Je werkt graag in een team, maar na een inwerkperiode kan jij ook prima zelfstandig aan de slag;
  • Je hebt ervaring in het werken met computers.

Wat bieden wij jou?

  • Een plezierige werkomgeving met fijne collega’s. Hard werken maar met tijd voor gezelligheid en het vieren van successen;
  • Een functie voor 40 uur per week;
  • 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om dagen bij te kopen;
  • Een fulltime salaris tussen €2358 en €2522;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Op termijn de mogelijkheid om een fiets te leasen. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan CV’s die ongevraagd aangeleverd worden, kunnen geen rechten worden ontleend.

  • Aalsmeer
  • Fulltime
  • MBO, VMBO
  • Waterdrinker
  • Admini­stratief, Commercieel, Logistiek
Sander Langerak HR Adviseur

Contact

Sander Langerak

HR Adviseur

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!