The Floral Connection is op zoek naar een Financial Controller Transportdragers! Ben je sterk in het analyseren van financiële gegevens en heb je affiniteit met logistieke processen? Lijkt het jou een uitdaging om ervoor te zorgen dat alles rondom transportdragers voor het transport van onze bloemen en planten in heel Europa goed geregeld is? Dan is deze functie echt iets voor jou!

Wat ga je doen?

Bij The Floral Connection weten we alles van bloemen en planten. Dagelijks zijn we druk met het bezorgen van een floral smile aan consumenten. Om dit te kunnen doen transporteren we elke dag van de week bloemen en planten. Deze producten komen ’s ochtends al bij ons binnen en in de middag verlaten ze onze vestiging in De Kwakel of worden rechtsreeks vanuit andere bestemmingen in de EU getransporteerd om in de schappen van onze retail klanten te koop gezet te kunnen worden. Voor het transport van onze producten maken we veel gebruik van transportdragers, zoals europallets, Chep en CC karren.

Als Financial Controller Transportdragers is het jouw taak om ervoor te zorgen dat de logistieke en financiële processen rondom transportdragers goed en soepel verlopen. Je houdt continue zicht op de voorraad transportdragers en monitort de logistieke stromen in TrackOnline, een tool die wordt gevoed vanuit ons Transport Management Systeem (TMS). Je maakt wekelijks de balans op, kijkt in Power BI wat eraan komt op het gebied van transport en zorgt ervoor dat er dagelijks voldoende transportdragers aanwezig zijn om alle bloemen en planten naar onze klanten in heel Europa te kunnen transporteren. 

 

Daarnaast houd je de geldstromen nauwlettend in de gaten in. Je controleert de fustmutaties en de transportfacturen op juistheid en ziet toe op de voor- en nacalculaties. Wanneer je onjuistheden constateert zorg je ervoor dat deze opgelost worden. Je beheert de contracten met diverse stakeholders en zorgt ervoor dat de partijen zich aan de afspraken houden. Bij geplande acties kun je snel actie ondernemen en heb je contact met transporteurs, kwekers en eindklanten over saldo’s en de opbouw 
van een juiste voorraad transportdragers. 

Daarnaast speel je een belangrijke rol in de verdere professionalisering van de logistieke en financiële processen. Wanneer je verbeteringen in de werkprocessen constateert kom je proactief met verbetervoorstellen. 

Jouw sollicitatie is een schot in de roos als:

Jij administratief en communicatief sterk bent en het leuk vindt om nauwkeurig te werk te gaan. Je hebt een goed analytisch vermogen waarmee je de logistieke processen snel kan doorgronden en kan overzien. Je werkt graag in een dynamische omgeving en bent in staat zelfstandig je werkzaamheden uit te voeren. Je bent proactief, klantgericht en vindt het leuk om met veel diverse partijen in contact te staan.

Daarnaast beschik jij over:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een financiële of logistieke richting.
  • Je werkt gestructureerd en uiterst nauwkeurig.
  • Je hebt cijfermatig inzicht en affiniteit met financiële stromen.
  • Kennis en affiniteit met logistieke systemen en processen is een pre.

Met dit aanbod zit je volgens ons op rozen!

Deze markt is altijd in beweging, dus we bieden vooral veel afwisseling en veel dynamiek. Geen dag is hetzelfde. Je werkt met het mooiste product van Nederland, bloemen. Een product waar je blij van wordt. De teams zijn klein, gaan informeel met elkaar om en spreken elkaar aan waar nodig. 

  • Een salaris tussen de €2800,- en €3800,- obv 40 uur, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Trainingen, zodat je elke dag een beetje beter kan worden.
  • 25 vakantiedagen. Genoeg voor een zomer- en een wintersportvakantie en wat lange weekendjes weg.
  • Pensioenregeling.
  • Werken vanuit ons moderne kantoor in Aalsmeer.
  • Reiskostenvergoeding.

Daarnaast is werken bij TFC gewoon hartstikke leuk omdat:

  • Er leuke teamactiviteiten georganiseerd worden zoals voetbal, padel, fitness, tennis en gezellige bedrijfsuitjes;
  • Je komt te werken bij een bedrijf dat werkt met het mooiste en een van de belangrijkste exportproducten van Nederland, namelijk bloemen en planten;
  • Je onderdeel wordt van een team van ongeveer 200 gemotiveerde, sportieve en vooral gezellige collega’s.

Waar kom je terecht?

The Floral Connection is een veelzijdige en professionele partner voor bloemen en planten. TFC is onderdeel van Dutch Flower Group, een familie van gespecialiseerde handelsbedrijven binnen de sierteelt sector.

We weten allemaal hoe leuk het is om in de supermarkt dat mooie boeket of die leuke plant toe te voegen aan je boodschappen. Om het thuis nog gezelliger te maken of als cadeau. Supermarkten voegen met bloemen en planten waarde toe aan hun formule en wij zorgen er samen met onze telers voor dat zij dit op onderscheidende wijze kunnen doen. Door een innovatief aanbod van bloemen, boeketten en planten dat optimaal past bij de betreffende internationale retailformule. Waar mogelijk aangevuld met ondersteuning in verkoopadvies, duurzaamheid, data, trendinformatie, milieu-eisen, certificering en optimale logistiek. Wij maken dit iedere dag mogelijk door als team te verbinden, te creëren en te inspireren. 

Om met elkaar te groeien en samen met onze telers en klanten te floreren. Omdat we ervan overtuigd zijn dat duurzaam samenwerken meer plezier en resultaat oplevert. Waarbij we het ook leuk vinden om nieuwe uitdagingen aan te gaan en vernieuwend te denken en te doen. Uiteraard komen we daarbij onze afspraken altijd na, want we hebben betrouwbaarheid en partnership hoog in het vaandel staan. Zodat consumenten iedere dag blij de supermarkt kunnen verlaten met onze producten en wij onze missie waarmaken: We deliver a floral smile!

The Floral Connection streeft naar diversiteit en inclusie. 

We willen dat iedereen zich thuis voelt en zichzelf volledig kan ontwikkelen bij The Floral Connection. Iedereen is welkom ongeacht culturele achtergrond, leeftijd, arbeidsvermogen, gender of seksuele geaardheid. We zijn van mening dat verschillen in medewerkers ons als bedrijf alleen maar rijker maakt. We hebben behoefte aan een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, talenten en kennis. Zo zijn we op ons best en blijven we van elkaar leren en hierdoor verbeteren. Niet ondanks, maar dankzij verschillen.

  • Aalsmeer
  • Fulltime
  • HBO
  • The Floral Connection
  • Financieel, Logistiek
Kelly Veenboer Recruiter

Contact

Kelly Veenboer

Recruiter

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!

Florca, onderdeel van de Dutch Flower Group, is actief in de export van verse snijbloemen en kamerplanten naar meer dan 60 bestemmingen wereldwijd waaronder Noord- en Midden Amerika, Midden 0osten, Verre Oosten en Afrika. Met een enthousiast en ambitieus team van 36 medewerkers versturen wij dagelijks topkwaliteit producten per luchtvracht naar onze klanten.

Heb jij net als wij een passie voor bloemen en planten? en maken cijfers je gelukkig? Dan hebben wij een mooie uitdaging voor jou! 

Als Administratief Medewerker binnen Florca ben je verantwoordelijk voor het verwerken van inkoopfacturen, het factureringsproces en het bijhouden van de financiële administratie. Je werkzaamheden bestaan uit de financiële administratie, waaronder crediteuren en debiteurenbeheer, maar ook het onderhouden van contact met externe partijen. 

Ben je al nieuwsgierig geworden? Lees dan verder!

Wie ben je?

Je krijgt energie van servicegericht werken en kwaliteit leveren. Je bent enthousiast en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, ook in het Engels. Je hebt minimaal MBO werk- en denkniveau. Bovendien heb je uiteraard gefundeerde kennis van financiële administratie, ervaring met Exact Online en Blue10-software is een pré. Als persoon werk je zorgvuldig, hebt oog voor detail en je kunt goed plannen en organiseren. Volg je momenteel nog een studie en ben je in ieder geval beschikbaar op maandag en vrijdag? Ook dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren!

Wat ga je doen?

  • Je boekt de binnenkomende facturen in; 
  • Je controleert de inkooporders;
  • Je verwerkt de inkoopfacturen administratief;
  • Je verwerkt de bankmutaties;
  • Je verzorgt het factureringsproces aan het einde van de dag. 

Wat bieden wij? 

  • Een marktconform salaris. Wil je hier meer over weten? Neem contact op met HR voor een indicatie; 
  • Een loopbaan binnen een groeiend en ambitieus bedrijf met een informele en prettige werksfeer;
  • Een leuke en actieve personeelsvereniging;
  • Extra beloningen als we positief draaien;
  • Trainingen en cursussen om jezelf verder te ontwikkelen bijv. BHV en heftruck;
  • Fruit op je werk;
  • Vitaliteitsprogramma; 
  • Fietsplan;
  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Iedere week een mooie bos bloemen.

Wie zijn wij?

Wij zijn een jong, ambitieus en gezellig team met een Westlandse mentaliteit. Onze klanten staan centraal en samen met het team zetten we ons iedere dag volledig in om de wensen van de klant zo goed mogelijk te behartigen. 

Binnen Florca streven we naar een duurzame inzet van onze medewerkers waarin het welzijn van onze medewerkers centraal staat. Wij zijn trots op onze gezonde werkplek binnen een inspirerende werkomgeving. 

Het aanbod aan cursussen en trainingen biedt goede ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. Maar bovenal vinden we plezier in het werk het allerbelangrijkste.

Ben jij enthousiast geworden over de functie logistiek medewerker? Solliciteer dan snel! Dat gaat heel eenvoudig via de sollicitatiebutton. Heb je nog vragen, bel of WhatsApp dan gerust met Stephany ten Berge, HR adviseur (06-21902683). Een e-mail sturen naar [email protected] mag ook.

 

  • Honselersdijk
  • 0-24 uur
  • HBO, MBO
  • Florca
  • Financieel
Stephany ten Berge- van Heijningen HR adviseur

Contact

Stephany ten Berge- van Heijningen

HR adviseur

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!

Word een echte OZ Planty!

Ben je op zoek naar een leerzame en uitdagende stageplek? Dan ben je bij ons aan het juiste adres!

Bij OZ Planten waan je je in het groen. Met ons brede assortiment kamer- en tuinplanten zijn wij dagelijks actief op de internationale exportmarkten, zowel online als fysiek.
Onze klanten bestaan uit groothandels, tuincentra en retailketens. OZ Planten is onderdeel van Dutch Flower Group, een familie van gespecialiseerde handelsbedrijven binnen de sierteelt, gevestigd op het bedrijventerrein FloraHolland Zuid in Aalsmeer.

Stageplaatsen
 

Wij hebben regelmatig stagemogelijkheden op onze verschillende afdelingen. Je kan bij ons terecht voor zowel een meeloopstage, afstudeerstage. Bij OZ Planten heerst er een informele werksfeer en samen met 125 werknemers doen we met veel passie voor planten ons werk. Volg je een tuinbouw gerelateerde of een financiële-, commerciële-, marketing of ICT opleiding? Reageer dan nu!
 

Wij vragen

  • Goed in een teamverband kunnen werken
  • Initiatief tonen en leergierig
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Interesse in planten is een pré, als je dat nog niet hebt dan brengen we je dat graag bij

Wij bieden

  • Een leuke uitdagende stage
  • De vrijheid om jezelf te ontwikkelen
  • Flexibele tijden
  • Een familiaire sfeer in het team
  • Je doet mee met de werkzaamheden als volwaardige collega
  • Goede begeleiding
  • Een bijpassende vergoeding

Interesse?
 

Voor meer informatie en eventuele vragen over een stageplaats kun je contact opnemen met Marjon van Slingerlandt, P&O Manager 06 51 58 11 48. Of solliciteer via de onderstaande button. 

  • Aalsmeer
  • Fulltime
  • HBO, MBO
  • OZ Planten
  • Commercieel, Financieel, ICT, Marketing
Marjon van Slingerlandt P&O Manager

Contact

Marjon van Slingerlandt

P&O Manager

Sollicitatieproces

Ontdek hoe we je begeleiden naar jouw droombaan in slechts enkele stappen.

Stap 1

Solliciteren

Stap 1

Solliciteren

Laat ons kennismaken met jouw talenten en enthousiasme! We zijn benieuwd naar je verhaal.

Stap 2

Contact

Stap 2

Contact

Tijd voor een eerste kennismaking! We staan te popelen om meer over jou te weten te komen.

Stap 3

Gesprek(ken)

Stap 3

Gesprek(ken)

Here we go! Tijdens dit gesprek gaan we dieper in op jouw verhaal en onze visie. Voelt het als een perfecte match?

Stap 4

Eerste dag

Stap 4

Eerste dag

Van harte welkom bij de Dutch Flower Group familie. We zijn blij dat je er bent!